Onze onderhoudscontracten werken niet volgens het principe 'alles inbegrepen', het zijn ook geen offertes voor het onderhoud van je zwembad. Dit op voorhand ramen is immers niet mogelijk wat we je graag verklaren.
Elk zwembad is anders en zelfs bij een identiek zwembad mét een identieke technische ruimte in dezelfde regio kan de directe omgeving rondom het zwembad een invloed hebben op het nodige onderhoud (vb. veel bomen rond het zwembad of niet, tijdstip van opstart en afsluiten, ...).
Ook het verwachtingspatroon m.b.t. onderhoud is verschillend van klant tot klant en kan enorm bepalend zijn in het aantal nodige werkuren om jouw zwembad te onderhouden wat we graag doen volgens jou verwachtingen (vb. het zwembad werd 2x schoon gemaakt en heeft nog extra schoonmaakwerk nodig, ga je dit zelf uitvoeren of doen wij dit voor je).
Tot slot is het aantal verbruikte producten en/of (slijtage) onderdelen niet inbegrepen in onze onderhoudsformules want ook dit is zeer afhankelijk van diverse factoren.
Wanneer we voor bovenstaande 3 variabelen een buffer zouden opnemen in de prijzen van onze onderhoudsformules resulteert dit in klanten die (veel) te veel betalen en anderen die (veel) te weinig betalen wat geen houdbare situatie is.
Om dit te vermijden werken we bij de start van het seizoen met een vooropgesteld aantal prestaties per gekozen formule (die in de meeste gevallen minimaal noodzakelijk zijn) en een verrekening volgens realiteit op het einde van het seizoen.
Zo betaal je nooit te veel of te weinig, enkel wat werd uitgevoerd en/of geleverd.
De basis van de eindafrekening zijn de door onze technieker(s) tijdens het seizoen opgemaakte werkbonnen waarmee we vermijden dat een eindafrekening een 'verrassing' zal zijn. Je kan dit tijdens het seizoen namelijk mooi volgen.
Wanneer we je zwembad onderhouden zal onze technieker je dus steeds een service rapport (werkbon) voorleggen ter goedkeuring en ondertekening.
Hierop zijn de prestatie(s) en geleverde en/of gebruikte producten en onderdelen eventueel vermeld.
Ben je niet aanwezig tijdens het onderhoud (dit is niet aan te bevelen dus tracht steeds aanwezig te zijn zodat er een goede communicatie met onze technieker mogelijk is) dan zal de technieker de werkbon zelf opmaken volgens de gebeurde werken.
Hierna ontvang je (en dit telkens per interventie) een digitaal gedetailleerd duplicaat van het servicerapport (per e-mail).
Mocht hier toch een vergissing insluipen dan heb je 10 dagen de tijd om eventuele misverstanden uit te klaren zodat dit kan recht gezet worden. Na verloop van deze periode wordt het servicerapport als aanvaard beschouwd. Na 10 dagen zonder reactie wordt de werkbon als aanvaard beschouwd.
Wanneer je onderhoudscontract wordt afgerekend in een zogenaamde eindafrekening lijsten we alle opgemaakte werkbonnen op en verrekenen we de vooropgestelde formule.
Werden er minder uren gepresteerd dan vooropgesteld dan wordt dit op dat ogenblik verrekend waardoor je nooit een werkuur zal betalen dat niet werd gepresteerd.
Werden er meer uren gepresteerd dan vooropgesteld dan zal ook dit verrekend worden in je eindeafrekening en dit samen met de geleverde en/of verbruikte producten en/of (slijtage) onderdelen.
Klanten met een onderhoudscontract werken dus in zekere zin ook op regiebasis.
Wat zijn dan de voordelen van een onderhoudscontract:
- bij een eventuele storing word je prioritair behandeld
- we werken aan een gereduceerd tarief (lager uurloon)
- je ontvangt een duidelijke planning bij de start van het seizoen
- je ontvangt doorgaans met slechts 2 facturen op jaarbasis (voorschot en saldo), enkel wanneer het vooropgestelde bedrag aanzienlijk wordt overschreven zal een tussentijdse afrekening gemaakt worden
Heb je hierover nog vragen, contacteer dan onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.