Recent Nieuws
FAQ : OPLOSSEN VAN STORINGEN OF PROBLEMEN > INTELLIPOOL
Hoe kan ik Intellipool toegankelijk maken via mijn smartphone?

Nog niet geregistreerd?

Neem de handleiding van Pentair bij de hand en kijk op de backcoverpagina of de toegevoegde informatiefiche. Hier vind je een etiket met een uniek serienummer en paswoord.

Op de Intellipool systemen vanaf 2019 vind je deze nummers op een etiket aan de zijkant van de Pool Control (neem van deze sticker een foto met je Smartphone) en dus niet langer in de bijgeleverde handleiding.

Surf vervolgens naar www.intellipool.eu en doorloop de stappen van het registratieproces. Als gebruikersidentificatie kies je steeds je e-mail adres met een door jou gekozen paswoord. Noteer dit paswoord op de door ons geleverde handleiding zodat je dit zeker niet vergeet.

Na registratie kan je steeds inloggen op deze server (IPhone, IPad, Android, computer of enig ander toestel met internetverbinding) door gebruik te maken van je e-mail adres en gekozen paswoord.

Makkelijk werken met de instellingen van Intellipool.eu, dat kan!

Je kan via het aanmaken van een snelkoppeling het toegankelijk maken van de web interface vereenvoudigen.

Op een Iphone doe je dit via safari als volgt:

1. open Safari

2. surf naar www.intellipool.eu

3. voer je gebruikersidentificatie (=je mailadres) en gekozen paswoord in en bevestig (log in)

4. druk nu onderaan je scherm op het vierkantje met middenin een pijltje dat naar boven wijst

5. je kan hier kiezen voor kopieer, druk af, zet in leeslijst, bladwijzer, zet in favorieten en zet op beginscherm (scroll naar rechts): klik op "zet op beginscherm"

6. de standaardnaam die dit Pentair pictogram krijgt is "home"; wijzig dit naar Intellipool (of eventueel zwembad) en bewaar/bevestig

7. nu heb je op je homepagina van je Iphone een extra pictogram (eventueel kan je dit in een geschikt mapje slepen), als je hierop klikt kom je in het scherm van Intellipool

Bestaat er ook een "app"?

Absoluut, je kan ook via je appstore of de Android variant GRATIS de Pentair Intellipool app downloaden en hiermee werken.

Dit geniet echter niet onze voorkeur omdat de instellingen van de app beperkter zijn dan de mogelijkheden die je hebt via www.intellipool.eu.

Paswoord vergeten?

Mocht je ooit je paswoord vergeten dan is er een ‘lost pasword’ procedure via dezelfde website (enkel beschikbaar via een gewone PC of Mac, niet via een tablet of smartphone).

Gebruik je e-mail adres als "gebruikersidentificatie" en doorloop de stappen van het paswoord ophalen menu.

Heb je hierover nog vragen, contacteer dan onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.

 


Directe link voor deze vraag
Hoe sluit ik een nieuwe radio relais aan op mijn bestaande Intellipool systeem?

De radiorelais is nodig om een goede radioverbinding tussen de technische ruimte en de woning te verzekeren.

Het toestel meet eveneens de omgevingstemperatuur (de Intellipool systemen vanaf 2019 beschikken niet langer over een radiorelais maar een extra temperatuursensor in de Probe Unit, bij deze modellen dient er geen radiorelais geplaatst te worden als deze sensor gebruikt werd).

De radiorelais is ontworpen om buiten gebruikt te worden en kan ergens in de tuin geplaatst worden, de batterijen gaan ongeveer een jaar mee.

Om een nieuwe radio relais te koppelen aan je bestaande Intellipool systeem voer je volgende stappen uit:

1) verwijder de afdekking van de Probe Unit (=kastje van Intellipool zonder scherm)

2) druk de kleine ronde knop "radio programming" in de probe unit in tot een oranje led gaat branden, gedurende 5 minuten zendt de IntelliPool een installatiecode uit (gedurende deze tijd moet je de nieuwe radiorelais activeren)

3) verwijder het deksel van de radiorelais door aan de lip te trekken (verwijder zeer voorzichtig dit deksel anders kunnen de batterij aansluitingen beschadigd raken) en installeer de batterijen zoals aangegeven in de houder (4 x AA)

4) sluit de batterijhouder aan in het deksel en plaats het deksel op de container (controleer of de rode led knippert)

Je nieuwe radio relais is nu verbonden met je Intellipool systeem.

Heb je hierover nog vragen, contacteer dan onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.


Directe link voor deze vraag
Mijn Intellipool doet vreemd, werkt niet stabiel of zit zelfs gewoon helemaal vast. Wat nu?

Het Intellipool systeem is vergelijkbaar met een klassieke computer of SmartPhone: mogelijk dient het systeem occasioneel ‘gereset’ te worden.

Mocht het systeem dus niet correct werken kan je deze ‘reset’ uitvoeren door de zekering van het toestel uit te schakelen.

Vervolgens drukt je de toetsen ENTER (of VALID) en ESCAPE tegelijk in en terwijl deze beide toetsen ingedrukt zijn (=gelijktijdig) zet je de zekering van het toestel terug aan.

Je houdt de toetsen samen ingedrukt tot je op de display R.A.Z. ziet verschijnen (ca. 5 seconden).

Het toestel is nu opnieuw opgestart. Alle gemaakte instellingen blijven bewaard, je moet dus niet alles opnieuw instellen.

Heb je hierover nog vragen of helpt bovenstaande niet contacteer dan onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21. 


Directe link voor deze vraag
Kan mijn Intellipool ook de energiekost van mijn warmtepomp beperken?

Het Intellipool systeem laat toe om je warmtepomp alleen maar tijdens de dag actief te laten (en niet 's nachts). Dit door het activeren van een specifieke timer voor de verwarming (deze werkt enkel in combinatie met de AUTO modus).

Je kan deze functie activeren van zodra je zwembadwater op temperatuur is (dus zeker niet vroeger!).

Dit doe je in 2 stappen.

Eerst activeer je de functie, vervolgens stel je in op welke uren de warmtepomp actief mag zijn:

1. de functie activeren kan je onder het menu 'Instelwaarden' en dit door het vinkje aan te duiden achter de tekst 'De verwarming buiten de filtratietimer stoppen:'.

2. kijk hierna wat lager in hetzelfde menu tot je bij de instellingen m.b.t. 'filtratie' komt: bij filtratie zie je een raster staan onder de tekst 'Dagtimer programmeren'. Hier kan je de uren aanduiden dat de warmtepomp actief mag zijn (vb. tussen 08u00 & 23u00).

Vanaf nu zal de warmtepomp enkel werken tussen de ingestelde tijden, wanneer er veel warmte in de buitenlucht beschikbaar is en de warmtepomp het meest energiezuinig je zwembad kan verwarmen.

Stel je vast dat je zwembad niet meer op temperatuur blijft dan kan je ofwel de tijden aanpassen (het toestel meer tijd geven) of de functie deactiveren waarna je warmtepomp terug 24/24 actief kan zijn.

Heb je hierover nog vragen, contacteer dan onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.


Directe link voor deze vraag
Het Intellipool systeem stuurt mij geen e-mails, hoe los ik dit op?

Wanneer je geen mails ontvangt van je Intellipool systeem dan kan dit verschillende oorzaken hebben. We overlopen ze hieronder even:

1. Je e-mail configuratie is niet aangemaakt:

Wanneer je kijkt in het menu e-mails van Intellipool dan zie je in dit menu het aantal aangemaakte e-mail configuraties.

Zie je er geen dan is er nog geen configuratie aangemaakt.

Deze aanmaken doe je door op het plus teken te duwen of op de knop toevoegen.

Hierna kan je jouw configuratie een naam geven, deze actief zetten en na ingave van je mailadres kiezen voor 'bij alarm'.

Nadat je dit hebt opgeslagen zal het systeem je een mail sturen als het jou aandacht nodig heeft.

Tijdens een periode dat je het zwembad niet gebruikt (vb. winterperiode) kan je de configuratie deactiveren. De volgende zomer zet je jouw configuratie terug actief, deze instelling is op jouw account en kunnen we niet voor je doen.

2. Je e-mail configuratie staat niet actief:

Je hebt een e-mail configuratie aangemaakt maar deze staat niet actief? Activeer deze en je ontvangt terug mails vanwege het systeem.

3. Alles staat juist ingesteld en actief en toch ontvang je geen mails? 

In het menu mails kan je vragen aan het systeem om je een test mail te sturen. Kies hiervoor en controleer daarna de spam box van je mail. Mogelijk kwam de mail in je spam terecht.

Heb je hierover nog vragen, contacteer dan onze klantendienst op het nr. 03/354.12.21


Directe link voor deze vraag
Mijn Intellipool meldt mij 'onbeheerbare filtratie', wat nu?

Wanneer je de melding ontvangt 'onbeheerbare filtratie' dan wil dit zeggen dat Intellipool niet langer met internet verbonden is.

Dit beïnvloedt voor alle duidelijkheid de werking van het systeem niet. De Intellipool software staat fysiek op de 'Pool control' en deze zorgt voor de stabiele werking van het systeem.

Met deze melding wil het systeem je dus enkel melden dat het toestel op afstand bedienen niet meer werkt omdat er geen verbinding meer is met de Intellipool server.

Hoe lost je dit op?

1. Controleer of je nog met het internet verbonden bent, is er een globale storing dan is dit de verklaring (en lost dit zichzelf op van zodra je terug met internet verbonden bent). Is je router echter met internet verbonden controleer dan punt 2 (hieronder).

2. Controleer de ontvanger van Intellipool die aangesloten werd op je router: dit toestel heeft een 'neus' en deze moet oranje zijn (er zit een lichtje in dat oranje is van kleur), is dit niet oranje verbreek dan de voeding van deze controller, wacht 10 seconden en geef het toestel dan terug voeding. Na enige tijd zou het oranje lichtje moeten branden (en is er terug verbinding). Brandt het oranje lichtje nog steeds niet dan is er mogelijk een probleem met dit toestel of de voeding ervan. Om er zeker van te zijn dat dit het probleem is voer eerst punt 3 uit (hieronder).

3. Doe een RESET van Intellipool cfr. de instructies in onze handleiding p. 13:

Het Intellipool systeem is vergelijkbaar met een klassieke computer of SmartPhone: mogelijk dient het systeem occasioneel ‘gereset’ te worden. Mocht het systeem dus niet correct werken kan je deze ‘reset’ uitvoeren door de zekering van het toestel uit te schakelen. Vervolgens druk je de toetsen ENTER en ESCAPE gelijktijdig in en terwijl deze toetsen ingedrukt zijn (=gelijktijdig) zet je de zekering van het toestel terug aan. Je houdt de toetsen samen ingedrukt tot je op de display R.A.Z. ziet verschijnen (ca. 5 seconden). Het toestel is nu opnieuw opgestart.

Na de reset controleer je nogmaals of het oranje neusje van de ontvanger oranje kleurt (gun het systeem voldoende tijd om op te starten).

Werkt het nog steeds niet neem dan contact op met onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21 voor het inplannen van een technieker.


Directe link voor deze vraag
Mijn Intellipool meldt mij 'Vorstbescherming geactiveerd', wat gebeurt er dan & hoe kan ik dit instellen of aanpassen?

Instellen of aanpassen van vorstbeveiliging?

Onder het menu instellingen kan je een minimale temperatuur kiezen als instelling voor de activering van de vorstbescherming.

We adviseren dit in te stellen op 3C°. Tevens kan je bepalen dit te linken aan de temperatuur van het zwembadwater of de buitentemperatuur.

Het is net iets veiliger om dit in te stellen op buitentemperatuur (de sensor die de temperatuur van het water zelf meet kan immers enkel representatief meten wanneer de pomp draait, de buitentemperatuurvoeler meet ook zonder dat de pomp draait de juiste temperatuur).

Wat doet de vorstbeveiliging wanneer deze wordt geactiveerd?

Deze instelling zal ervoor zorgen dat van zodra het kouder wordt dan de ingestelde temperatuur (zie hierboven) de zwembadpomp constant zal draaien ter preventie van eventuele vorstschade (water in beweging kan niet bevriezen bij de in België minimale vriestemperaturen).

Heb je hierover nog vragen, contacteer dan onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.


Directe link voor deze vraag
Mijn Intellipool meldt mij 'Terugspoeling filter vereist', wat wil dit zeggen?

Terugspoelen vereist

Intellipool houdt voor jou mee bij of je de filter voldoende reinigt (=terugspoelen en/of backwash).

Onder het menu instellingen is er ingesteld (en dit kan je aanpassen) dat het reinigen van de filter dient te gebeuren voor er 100 uur gefilterd werd.

Draait de zwembadpomp dus 100 uur en heb je dan nog geen filterreiniging uitgevoerd (=terugspoelen en/of backwash) dan zal je hiervan een waarschuwing ontvangen: 'Terugspoelen filter vereist'.

In voorkomend geval graag de filter terugspoelen (via het menu filterinstellingen, backwash).

Heb je hierover nog vragen, contacteer dan onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.

 


Directe link voor deze vraag
Mijn Intellipool meldt mij 'Tank voor ontsmettingsmiddel leeg' en/of 'Tank voor pH-corrector leeg', wat nu?

Wat betekent dit?

Wanneer je deze melding ontvangt kijk je na of de bussen met vloeibare chloor en pH- nog gevuld zijn.

Is één van de bussen leeg dan vervang je deze door een nieuwe, volle bus.

Waarom krijg ik de melding dat beide bussen leeg zijn terwijl er maar 1 bus leeg is?

Intellipool zal deze melding sturen wanneer 1 van de bussen leeg is (deze melding wil dus inderdaad niet zeggen dat ze beiden leeg zijn).

Het systeem is erop gebaseerd dat als 1 van de bussen leeg is je ook de andere dient te controleren (hierom de 2 meldingen).

Ik krijg deze melding maar beide bussen zijn gevuld, wat nu?

Krijg je deze melding maar geen enkele bus is leeg, schud dan even (voorzichtig) met de aanzuiglans(en) zodat de vlotters terug los komen en mogelijk terug juist werken.

Helpt dit niet contacteer dan onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21 voor het inplannen van een interventie (vervangen van defecte aanzuiglans).

Opgelet: Meng nooit vloeibaar chloor en pH- (=zwavelzuur), plaats nooit de aanzuiglans van vloeibare chloor in de bus zwavelzuur of andersom (levensgevaarlijk!).

Hoe bestel ik nieuwe producten?

Het bestellen van deze producten kan je via onze webshop via onderstaande links:

Vloeibare chloor bestellen

Vloeibare pH- bestellen

Heb je hierover nog vragen, contacteer dan onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.


Directe link voor deze vraag
Mijn Intellipool meldt mij 'Intelliflo' controleren, wat moet ik dan juist controleren of wat is er aan de hand?

Waarom ontvang je dit bericht & wat betekent het juist?

De zwembadpomp Intelliflo heeft afwijkend pompgedrag vastgesteld, meer exact afwijkende stroompieken (die mogelijk de levensduur van het toestel negatief beïnvloeden op termijn) en vraag je om een controle van de pomp uit te voeren.

Controleer of de pomp nog correct aan het werken is. Mogelijk is het mandje van de voorfilter ernstig vervuild of is er een ander probleem dat de pomp verhindert van normaal te werken (vb. een luchtlek aan de aanzuigkant, een verstropte waaier door vervuiling, ...).

Is dit alles niet het geval en werkt de pomp terug dan is er afwijkend pompgedrag geweest maar heeft dit zichzelf ondertussen opgelost, na controle mag je dit bericht als behandelt beschouwen (en mag het alarm uiteraard op korte termijn niet nogmaals verschijnen).

Opgelet, neem deze melding niet altijd aan als een ernstige storing:

Stroompieken op het net veelal veroorzaakt door de aanwezigheid van zonnepanelen (bij jou of in je omgeving - in grote mate - geplaatst) kunnen deze melding ook veroorzaken. Heb je geen zonnepanelen en ontvang je deze melding periodiek (terwijl er met de werking van de pomp niets mis is: de pomp draait mooi, de voorfilter is niet vervuild, er is geen lek in het aanzuigcircuit e.d.) neem dan best contact op met je netbeheerder om te signaleren dat je courant stroompieken ervaart in jou elektriciteitsnetwerk.

Heb je hierover nog vragen, contacteer dan onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.

 


Directe link voor deze vraag
Mijn Intellipool meldt mij 'De batterijen voor het radiorelais moeten vervangen worden', wat nu?

Wat is de radio relais?

De radio relais is de buitenontvanger van het Intellipool systeem (tot 2018).

Hij zorgt ervoor dat het signaal van het Intellipool systeem doorgestuurd wordt naar de ontvanger die aangesloten is aan je router.

Tevens doet hij dienst als buitentemperatuur voeler.

Bij de installatie van je Intellipool systeem werd dit toestel (draadloos) buiten geplaatst (vb. in een boom, een haag, tegen een gevel, ...).

Waarom heeft dit toestel batterijen?

Het toestel dient voorzien te zijn van 4 AA batterijen van hoge kwaliteit (vb. Duracel Procell).

Hierdoor kan het toestel draadloos werken en op een locatie naar keuze geplaatst te worden (bij voorkeur in de schaduw).

Gemiddeld zal je deze batterijen 1 keer per jaar moeten vervangen.

Hoe vervang ik de batterijen?

Neem het groene deksel bovenaan af van het onderste bruine gedeelte door voorzichtig aan de groene lip te trekken.

Installeer de batterijen in de houder en connecteer de houder terug aan het groene deksel (hou het toestel omgedraaid met de groene zijde naar onder).

Klik het bruine onderstuk terug op het groene stuk en draai hierna de radio relais terug om zodat het groene stuk zich weer bovenaan bevindt (doe je dit niet kan bij het vastklikken de batterijhouder los komen van het groene deksel wat je vermijd door het toestel omgedraaid terug in elkaar te klikken).

Door een klein transparant kijkvenstertje zal je in de radio relais een rood lichtje zien 'aan-en-uit' gaan (traag tempo). Dit bevestigt dat het toestel terug werkt.

Plaats de radio relais terug op de plaats waar je hem vond.

Tijdens het monteren stel ik oxidatie vast aan de connectiepunten tussen de batterij houder en het groene dopje, wat nu?

Maak onderaan het toestel (voorzichtig) een klein gaatje, dit zal ervoor zorgen dat er minder condensvorming in het toestel optreedt. Maak de geoxideerde punten voorzichtig schoon en hermonteer hierna de batterijhouder terug op het groene deksel. Werkt het toestel terug: prima! Werkt het toestel niet meer omdat de oxidatie te veel schade heeft veroorzaakt dan zal je helaas een nieuwe radio relais moeten aankopen. Vraag ons hierbij om de instructies om deze te koppelen met je Intellipool systeem.

 

Voor overige inlichtingen aarzel niet contact op te nemen met onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.


Directe link voor deze vraag
Mijn zwembadwater heeft een hoge geleidbaarheid, is dit een probleem?

Over welke meetsondes beschikt het Intellipool systeem?

Het Intellipool systeem beschikt over 3 meetsondes en 1 temperatuursensor:

1 sonde meet de pH waarde van het water (pH elektrode)

1 sonde meet de chloorreferentiewaarde (REDOX of ORP) uitgedrukt in mv (REDOX/ORP/CL platina elektrode)

1 sonde meet de geleidbaarheid (wit) uitgedrukt in milivolt (Conductiviteit/geleidbaarheidsonde)

Tot slot is er ook een temperatuursensor

 

Wat is eigenlijk de geleidbaarheid van mijn water?

De geleidbaarheid van zwembadwater wordt uitgedrukt in "micro siemens".

De meting geeft weer hoeveel fijne vuildeeltjes er aanwezig zijn in het zwembadwater.

Heeft het water een hoge geleidbaarheid (meer dan 2100 micro siemens) dan kan je best een chloorschock uitvoeren (ca. 8ppm chloor) of een gedeelte van het water verversen.

Door bij opstart en voor de wintersluiting het zwembadwater een chloorschok te geven (dit wordt door onze zorgen uitgevoerd indien wij voor jou het zwembad winter- en zomerklaar maken).

Als jij wekelijks een back wash uitvoert wordt er periodiek vers water toegevoegd aan het zwembadwater (omdat je bij backwash de waterstand verlaagt en dit aanvult met vers leidingwater) wat tevens bijdraagt tot een lage geleidbaarheid.

Volstaat dit niet is het best om op het einde van het seizoen je zwembadwater gedeeltelijk te verversen (vb. het zwembad 50% leeg pompen en vers water toevoegen).

Kleine zwembaden zullen sneller een hoge geleidbaarheid hebben dan grote zwembaden.

 

Is het echt een groot probleem als de geleidbaarheid van mijn zwembadwater te hoog is?

Nee, dit is geen acuut probleem (behoudens extreme overschrijdingen).

Hou er echter mee rekening en los het zeker op bij het einde van het probleem (zie bovenstaande: waterverversing).

 

Mijn Intellipool geeft geen foutmelding op mijn smartphone maar wel op de binnenhuisdisplay, hoe kan dat?

Via het menu alarm (via je smartphone of via www.intellipool.eu) kan je instellen wanneer je geleidbaarheid alarmerend hoog is.

Dit loopt echter niet synchroon met de binnenhuisdisplay, op dit toestel zelf moet je de waarde (alarmdrempel) op zich ook aanpassen.

Dit kan je doen door de schuifschakelaar achteraan het toestel aan te passen en de grenswaarden aan te passen.

 

Heb je hierover nog vragen, contacteer dan onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.


Directe link voor deze vraag
Mijn Intellipool meldt mij 'BUS verbinding is mislukt'. Wat nu?

De Intelliflo pomp en het Control Center (=blauwe sturingsunit van het Intellipool systeem met geïntegreerde display) van Intellipool wisselen regelmatig data met elkaar uit.

Dit door de kabel die de pomp verbindt met de Probe Unit (=blauwe sturingsunit van het Intellipool systeem zonder display).

Wanneer deze uitwisseling van data niet volledig lukt, zal het systeem deze foutmelding geven.

Gebeurt dit occasioneel dan is dit geen probleem en herstelt zich dit zelf bij de volgende succesvolle uitwisseling van data.

Gebeurt dit regelmatig controleer dan of de kabel tussen de pomp en de Probe unit voldoende vast zit.

Zit deze kabel aan de pomp en/of de Probe Unit los dan zal het opnieuw goed connecteren ervan het probleem oplossen.

Mocht ook dit geen oplossing zijn dan is er mogelijk een probleem met een nabij gelegen kabel (vb. deze van de warmtepomp) die de data uitwisseling verstoort.

Het scheiden van de kabels is in dit geval de oplossing. Als je hiermee de hulp van een technieker nodig hebben gelieve dan onze klantendienst te contacteren.

Ook ingeval je hierover nog vragen hebt, neem je contact op met onze klantendienst op 03/354 12 21.


Directe link voor deze vraag
Op de display van mijn Intellipool komt 'uSD pb degraded mode': wat wil dit zeggen en hoe los ik dit op?

Wat betekent deze melding?

In het Intellipool systeem werd een Micro Sd kaart gemonteerd voor het opslagen van de lokale data. 

Wanneer je deze melding krijgt dan wil dit zeggen dat er een probleem is met deze Sd kaart en dient deze te worden vervangen.

Hoe los ik dit op?

Dit kan je niet zelf oplossen.

Hiervoor heb je de hulp nodig van een zwembadtechnieker. Na het vervangen van deze kaart moet de software van Intellipool immers opnieuw opgeladen worden.

Je kan van de gelegenheid gebruik maken om de laatste nieuwe software van Intellipool op het systeem te plaatsen.

Voor het inplannen van een interventie of bijkomende inlichtingen kan je contact nemen met onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.


Directe link voor deze vraag
Mijn Intellipool heeft geen verbinding meer met internet, wat nu?

Als het Intellipool systeem niet meer verbonden is met internet zijn er verschillende redenen waarom dit niet meer zo is.

We overlopen ze hieronder even. Controleer je systeem steeds in de hieronder vermelde volgorde:

Algemene internetverbinding

Controleer in eerste fase of je router nog verbonden is met het internet dit door controle via een hierop aangesloten pc of toestel dat werkt via je Wifi netwerk.

Is je router niet meer met internet verbonden herstart dan je router (gedurende ca. 3 minuten uitschakelen en heropstarten). Na heropstart kan het even duren voor er terug connectie is (doorgaans ca. 10 minuten).

Komt er geen connectie contacteer dan de klantendienst van je internet provider (Proximus, Telenet, ...) voor het melden en oplossen van deze storing.

Controleer tevens of het toestel waarmee je werkt (pc of smartphone) eveneens met internet verbonden is (ga even naar www.google.be en tik in het zoekveld 'test'; krijg je resultaten dan is je toestel verbonden met internet).

Slaag je er niet in om internet connectie te maken via je pc of smartphone en je Wifi en router werken prima contacteer dan de klantendienst van je internet provider (Proximus, Telenet, ...) voor het melden en oplossen van deze storing.

Is je algemene internetverbinding en het toestel waarmee je op Intellipool wil inloggen ook verbonden met internet ga dan verder naar de hieronder vermelde volgende controle.

Controle van de internet hub

Het oranje led lampje van de internet hub dat in het neusje van dit toestel werd geplaatst moet oranje knipperen, is dit zo dan is er een internet verbinding. Is dit niet zo dan is er geen internetverbinding.

In dit laatste geval controleer in eerst fase of alle kabels nog juist aangesloten zijn. Mocht dit niet zo zijn kan dit een oplossing zijn van het probleem.

Zijn alle kabels goed aangesloten en het neusje van de internet hub knippert of brandt niet oranje neem dan de voeding van de internet hub weg (kabel uittrekken). Na 5 minuten steek je de voedingskabel terug in. Je wacht max. 3 minuten tot het oranje neusje weer knippert of brandt. Is dit nu terug het geval is je probleem hier mogelijk mee opgelost.

Ben je er zeker van dat je router verbonden is met internet én het neusje van de internet hub oranje knippert of brandt en je hebt alsnog geen verbinding met het systeem ga dan verder naar de hieronder vermelde volgende controle.

Reset van je Intellipool Indoor Display

Neem de indoor display van je Intellipool systeem er even bij. Op de achterzijde van het toestel vind je een klein gaatje, met een dun voorwerp kan je dit indrukken waarna het toestel gereset wordt.

Ben je er zeker van dat je router verbonden is met internet, dat het neusje van de internet hub oranje knippert of brandt en je Indoor Display een reset heeft gekregen en heb je alsnog geen verbinding met het systeem ga dan verder naar de hieronder vermelde volgende controle.

Reset van je Intellipool

Schakel de zekering van het Intellipool systeem uit. De informatie op de display van het Control Center zal verdwijnen en het toestel zal uitgeschakeld zijn.

Druk nu gelijktijdig de toetsen ENTER en ESCAPE in en houdt deze ingedrukt terwijl je de zekering van het toestel terug activeert. Het scherm zal oplichten en je zal in het scherm de tekst RAZ zien verschijnen. Van zodra je deze tekst ziet laat je de toetsen ENTER en ESCAPE los en zal het systeem verder terug opstarten. Alle instellingen die gemaakt werden in het toestel blijven behouden.

Mogelijk is hiermee het probleem opgelost.

Heb je alle bovenstaande controles uitgevoerd en kan je alsnog geen verbinding maken met je Intellipool neemt dan contact op met onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.

 

 

 

  


Directe link voor deze vraag
Volgens het Intellipool systeem is er een foute meting van temperatuur, chloor, pH en/of geleidbaarheid?

De gegevens die Intellipool weergeeft zijn vrijwel 'live' (soms met een vertraging van 15 minuten): ze geven dus weer wat een sensor op dat ogenblik meet.

Wanneer je zwembadpomp niet actief is kan het echter zijn dat hetgeen de sensoren (die in het leidingwerk zijn ingebouwd) meten niet representatief is voor je zwembadwater.

Een klassiek voorbeeld is de temperatuursensor, deze geeft de in de leidingen gemeten temperatuur weer.

Wanneer je zwembadpomp niet actief is meet deze sensor de temperatuur van het water in de leiding met stilstaand water (vb. in een warme technische ruimte) dewelke niet representatief is voor de temperatuur van je zwembad.

Van zodra de zwembadpomp actief is worden de leidingen gespoeld met zwembadwater en zal je wel een juiste temperatuur kunnen aflezen op de display.

Zowel op de binnenhuisdisplay als via de webinterface is er een pictogram dat weergeeft of je pomp wel of niet actief is. Wordt dit pictogram niet weergegeven dan is je pomp niet actief en hoef je je dus niet ongerust te maken over eventueel afwijkende metingen.

Dezelfde logica is er voor de andere meetsondes (pH, REDOX en geleidbaarheid).

Is je pomp dus niet actief? Hou dan geen rekening met de meetwaarden van de sensoren!

Om te vermijden dat op basis van niet juiste gegevens een alarm e-mail verstuurd wordt kan je bij Intellipool in het menu van de alarmen ervoor kiezen om geen alarm meldingen per mail te ontvangen wanneer je zwembadpomp niet actief is (dit stellen we standaard zo voor je in).

Heb je hierover nog vragen, contacteer dan onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.


Directe link voor deze vraag

Noppe Zwembaden: Partner van deze merken.

Copyright © Noppe Zwembaden 2020