Recent Nieuws
FAQ : OPLOSSEN VAN STORINGEN OF PROBLEMEN > INTELLIPOOL
Mijn Intellipool heeft geen verbinding meer met internet, wat nu?

Als het Intellipool systeem niet meer verbonden is met internet zijn er verschillende redenen waarom dit niet meer zo is.

We overlopen ze hieronder even. Controleer je systeem steeds in de hieronder vermelde volgorde:

Algemene internetverbinding

Controleer in eerste fase of je router nog verbonden is met het internet dit door controle via een hierop aangesloten pc of toestel dat werkt via je Wifi netwerk.

Is je router niet meer met internet verbonden herstart dan je router (gedurende ca. 3 minuten uitschakelen en heropstarten). Na heropstart kan het even duren voor er terug connectie is (doorgaans ca. 10 minuten).

Komt er geen connectie contacteer dan de klantendienst van je internet provider (Proximus, Telenet, ...) voor het melden en oplossen van deze storing.

Controleer tevens of het toestel waarmee je werkt (pc of smartphone) eveneens met internet verbonden is (ga even naar www.google.be en tik in het zoekveld 'test'; krijg je resultaten dan is je toestel verbonden met internet).

Slaag je er niet in om internet connectie te maken via je pc of smartphone en je Wifi en router werken prima contacteer dan de klantendienst van je internet provider (Proximus, Telenet, ...) voor het melden en oplossen van deze storing.

Is je algemene internetverbinding en het toestel waarmee je op Intellipool wil inloggen ook verbonden met internet ga dan verder naar de hieronder vermelde volgende controle.

Controle van de internet hub

Het oranje led lampje van de internet hub dat in het neusje van dit toestel werd geplaatst moet oranje knipperen, is dit zo dan is er een internet verbinding. Is dit niet zo dan is er geen internetverbinding.

In dit laatste geval controleer in eerst fase of alle kabels nog juist aangesloten zijn. Mocht dit niet zo zijn kan dit een oplossing zijn van het probleem.

Zijn alle kabels goed aangesloten en het neusje van de internet hub knippert of brandt niet oranje neem dan de voeding van de internet hub weg (kabel uittrekken). Na 5 minuten steek je de voedingskabel terug in. Je wacht max. 3 minuten tot het oranje neusje weer knippert of brandt. Is dit nu terug het geval is je probleem hier mogelijk mee opgelost.

Ben je er zeker van dat je router verbonden is met internet én het neusje van de internet hub oranje knippert of brandt en je hebt alsnog geen verbinding met het systeem ga dan verder naar de hieronder vermelde volgende controle.

Reset van je Intellipool Indoor Display

Neem de indoor display van je Intellipool systeem er even bij. Op de achterzijde van het toestel vind je een klein gaatje, met een dun voorwerp kan je dit indrukken waarna het toestel gereset wordt.

Ben je er zeker van dat je router verbonden is met internet, dat het neusje van de internet hub oranje knippert of brandt en je Indoor Display een reset heeft gekregen en heb je alsnog geen verbinding met het systeem ga dan verder naar de hieronder vermelde volgende controle.

Reset van je Intellipool

Schakel de zekering van het Intellipool systeem uit. De informatie op de display van het Control Center zal verdwijnen en het toestel zal uitgeschakeld zijn.

Druk nu gelijktijdig de toetsen ENTER en ESCAPE in en houdt deze ingedrukt terwijl je de zekering van het toestel terug activeert. Het scherm zal oplichten en je zal in het scherm de tekst RAZ zien verschijnen. Van zodra je deze tekst ziet laat je de toetsen ENTER en ESCAPE los en zal het systeem verder terug opstarten. Alle instellingen die gemaakt werden in het toestel blijven behouden.

Mogelijk is hiermee het probleem opgelost.

Heb je alle bovenstaande controles uitgevoerd en kan je alsnog geen verbinding maken met je Intellipool neemt dan contact op met onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.

 

 

 

  

Noppe Zwembaden: Partner van deze merken.

Copyright © Noppe Zwembaden 2020