Recent Nieuws
FAQ : OPLOSSEN VAN STORINGEN OF PROBLEMEN > INTELLIPOOL
Mijn Intellipool meldt mij 'De batterijen voor het radiorelais moeten vervangen worden', wat nu?

Wat is de radio relais?

De radio relais is de buitenontvanger van het Intellipool systeem (tot 2018).

Hij zorgt ervoor dat het signaal van het Intellipool systeem doorgestuurd wordt naar de ontvanger die aangesloten is aan je router.

Tevens doet hij dienst als buitentemperatuur voeler.

Bij de installatie van je Intellipool systeem werd dit toestel (draadloos) buiten geplaatst (vb. in een boom, een haag, tegen een gevel, ...).

Waarom heeft dit toestel batterijen?

Het toestel dient voorzien te zijn van 4 AA batterijen van hoge kwaliteit (vb. Duracel Procell).

Hierdoor kan het toestel draadloos werken en op een locatie naar keuze geplaatst te worden (bij voorkeur in de schaduw).

Gemiddeld zal je deze batterijen 1 keer per jaar moeten vervangen.

Hoe vervang ik de batterijen?

Neem het groene deksel bovenaan af van het onderste bruine gedeelte door voorzichtig aan de groene lip te trekken.

Installeer de batterijen in de houder en connecteer de houder terug aan het groene deksel (hou het toestel omgedraaid met de groene zijde naar onder).

Klik het bruine onderstuk terug op het groene stuk en draai hierna de radio relais terug om zodat het groene stuk zich weer bovenaan bevindt (doe je dit niet kan bij het vastklikken de batterijhouder los komen van het groene deksel wat je vermijd door het toestel omgedraaid terug in elkaar te klikken).

Door een klein transparant kijkvenstertje zal je in de radio relais een rood lichtje zien 'aan-en-uit' gaan (traag tempo). Dit bevestigt dat het toestel terug werkt.

Plaats de radio relais terug op de plaats waar je hem vond.

Tijdens het monteren stel ik oxidatie vast aan de connectiepunten tussen de batterij houder en het groene dopje, wat nu?

Maak onderaan het toestel (voorzichtig) een klein gaatje, dit zal ervoor zorgen dat er minder condensvorming in het toestel optreedt. Maak de geoxideerde punten voorzichtig schoon en hermonteer hierna de batterijhouder terug op het groene deksel. Werkt het toestel terug: prima! Werkt het toestel niet meer omdat de oxidatie te veel schade heeft veroorzaakt dan zal je helaas een nieuwe radio relais moeten aankopen. Vraag ons hierbij om de instructies om deze te koppelen met je Intellipool systeem.

 

Voor overige inlichtingen aarzel niet contact op te nemen met onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.

Noppe Zwembaden: Partner van deze merken.

Copyright © Noppe Zwembaden 2020