Recent Nieuws
FAQ : OPLOSSEN VAN STORINGEN OF PROBLEMEN > INTELLIPOOL
Mijn Intellipool meldt mij 'Intelliflo' controleren, wat moet ik dan juist controleren of wat is er aan de hand?

Waarom ontvang je dit bericht & wat betekent het juist?

De zwembadpomp Intelliflo heeft afwijkend pompgedrag vastgesteld, meer exact afwijkende stroompieken (die mogelijk de levensduur van het toestel negatief beïnvloeden op termijn) en vraag je om een controle van de pomp uit te voeren.

Controleer of de pomp nog correct aan het werken is. Mogelijk is het mandje van de voorfilter ernstig vervuild of is er een ander probleem dat de pomp verhindert van normaal te werken (vb. een luchtlek aan de aanzuigkant, een verstopte waaier door vervuiling, ...).

Is dit alles niet het geval en werkt de pomp terug dan is er afwijkend pompgedrag geweest maar heeft dit zichzelf ondertussen opgelost, na controle mag je dit bericht als behandelt beschouwen (en mag het alarm uiteraard op korte termijn niet nogmaals verschijnen).

Opgelet, neem deze melding niet altijd aan als een ernstige storing:

Stroompieken op het net vaak veroorzaakt door de aanwezigheid van zonnepanelen (bij jou of in je omgeving - in grote mate - geplaatst) kunnen deze melding ook veroorzaken. Heb je geen zonnepanelen en ontvang je deze melding periodiek (terwijl er met de werking van de pomp niets mis is: de pomp draait mooi, de voorfilter is niet vervuild, er is geen lek in het aanzuig circuit e.d.) neem dan best contact op met je netbeheerder om te signaleren dat je courant stroompieken ervaart in jouw elektriciteitsnetwerk.

Heb je hierover nog vragen, contacteer dan onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.

 

Noppe Zwembaden: Partner van deze merken.

Privacybeleid - Cookiebeleid - Copyright © Noppe Zwembaden 2024