Recent Nieuws
FAQ : OPLOSSEN VAN STORINGEN OF PROBLEMEN > INTELLIPOOL
Mijn Intellipool meldt mij 'onbeheerbare filtratie', wat nu?

Wanneer je de melding ontvangt 'onbeheerbare filtratie' dan wil dit zeggen dat Intellipool niet langer met internet verbonden is.

Dit beïnvloedt voor alle duidelijkheid de werking van het systeem niet. De Intellipool software staat fysiek op de 'Pool control' en deze zorgt voor de stabiele werking van het systeem.

Met deze melding wil het systeem je dus enkel melden dat het toestel op afstand bedienen niet meer werkt omdat er geen verbinding meer is met de Intellipool server.

Hoe los je dit op?

1. Controleer of je nog met het internet verbonden bent, is er een globale storing dan is dit de verklaring (en lost dit zichzelf op van zodra je terug met internet verbonden bent). Is je router echter met internet verbonden controleer dan punt 2 (hieronder).

2. Controleer de ontvanger van Intellipool die aangesloten werd op je router: dit toestel heeft een 'neus' en deze moet oranje zijn (er zit een lichtje in dat oranje is van kleur), is dit niet oranje verbreek dan de voeding van deze controller, wacht 10 seconden en geef het toestel dan terug voeding. Na enige tijd zou het oranje lichtje moeten branden (en is er terug verbinding). Brandt het oranje lichtje nog steeds niet dan is er mogelijk een probleem met dit toestel of de voeding ervan. Om er zeker van te zijn dat dit het probleem is voer eerst punt 3 uit (hieronder).

3. Doe een RESET van Intellipool cfr. de instructies in onze handleiding p. 13:

Het Intellipool systeem is vergelijkbaar met een klassieke computer of SmartPhone: mogelijk dient het systeem occasioneel ‘gereset’ te worden. Mocht het systeem dus niet correct werken kan je deze ‘reset’ uitvoeren door de zekering van het toestel uit te schakelen. Vervolgens druk je de toetsen ENTER en ESCAPE gelijktijdig in en terwijl deze toetsen ingedrukt zijn (=gelijktijdig) zet je de zekering van het toestel terug aan. Je houdt de toetsen samen ingedrukt tot je op de display R.A.Z. ziet verschijnen (ca. 5 seconden). Het toestel is nu opnieuw opgestart.

Na de reset controleer je nogmaals of het oranje neusje van de ontvanger oranje kleurt (gun het systeem voldoende tijd om op te starten).

Werkt het nog steeds niet neem dan contact op met onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21 voor het inplannen van een technieker.

Noppe Zwembaden: Partner van deze merken.

Privacybeleid - Cookiebeleid - Copyright © Noppe Zwembaden 2025