Recent Nieuws
FAQ : OPLOSSEN VAN STORINGEN OF PROBLEMEN > ZANDFILTER
Er komt filtermedia (zand of glas) via mijn inspuiters in het zwembad, wat nu?

Als er filtermedia (zand of glas) in je zwembad terecht komt dan wil dit zeggen dat er één of meerdere beschadigingen zijn aan het binnenwerk van de zandfilter.

In voorkomend geval dient het filtermedia verwijderd te worden. Hierna kan het binnenwerk van de filter (geheel of gedeeltelijk) of de filter in zijn geheel vervangen worden.

Tot slot kan het filtermedia (indien hergebruikbaar) terug aan de filter toegevoegd worden en kan de filter terug in gebruik genomen worden.

Indien de filter ouder is dan 10 jaar is in het in jou belang deze volledig te vervangen. Dit is tevens het geval wanneer de filter van een vrijwel onbekend merk of lage kwaliteit is.

Is het filtratiemedium ouder dan 5 jaar (filterzand) of 10 jaar (filterglas) kan dit best gelijktijdig vervangen worden.

Is dit niet het geval zal er beperkt extra filtermedia nodig zijn (niet altijd kunnen we het filtermedia recupereren).

Heb je net het filtratiemedium vervangen wacht dan nog even met het maken van deze conclusie, mogelijk werd er iets te veel filtratiemedia aan je filter toegevoegd of kwam er bij het vervangen wat in de leidingen terecht wat zichzelf zal oplossen. Enkel wanneer het probleem zich blijft stellen is bovenstaande van toepassing.

Voor meer inlichtingen of het inplannen van een technieker voor het uitvoeren van bovenstaande contacteer onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.


Directe link voor deze vraag
Ik heb het filtratiemedium van mijn zandfilter vervangen (of laten vervangen) en mijn water is nu troebel, wat nu?

Controleer in eerste fase of de 4 parameters van je zwembadwater juist zijn.

Is dit niet het geval, dan dien je dit in eerste fase op te lossen.

Vervolgens voeg je een patroon Bayrol Superflock toe aan het zwembadwater (vb. in skimmermandje leggen, bij een overloopzwembad plaats je het patroon in de voorfilter van je zwembadpomp).

Laat je installatie vervolgens 24/24 actief en back wash dagelijks. Je zal merken dat het zwembadwater op korte termijn terug helder wordt.

Heb je hierover nog vragen, contacteer dan onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.


Directe link voor deze vraag

Noppe Zwembaden: Partner van deze merken.

Copyright © Noppe Zwembaden 2020