Recent Nieuws
FAQ : OPLOSSEN VAN STORINGEN OF PROBLEMEN > ZWEMBADROBOTS
Hoe kan ik de draad ontwarren van mijn robot?

Niet alle zwembadrobots zijn voorzien van een gyroscoop en/of swivel.

Hierdoor kan de draad van deze toestellen zich op termijn mogelijk opkrullen met als gevolg dat de reikwijdte van het toestel wordt beperkt.

Om dit op te lossen kan je de draad ontwarren en dit op een warme, zonnige dag. Breng (of forceer) de kabel terug naar de originele positie.

Vervolgens leg je hem gedurende enkele uren in de warme zon.

Door de warmte van de zon kan het plastieken omhulsel van de kabel terug in de originele vorm komen.

Voorkomen is beter dan genezen: ontwar de draad van de robot meer zodat het opkrollen systematisch wordt tegen gegaan.

Je kan tot slot tevens overwegen een toestel aan te kopen van de nieuwe generatie dewelke voorzien zijn van een swivel en gyroscoop (zie: Dolphin Zenit reeks).

Heb je hierover nog vragen dan kan je contact nemen met onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.

Noppe Zwembaden: Partner van deze merken.

Copyright © Noppe Zwembaden 2020