Recent Nieuws
FAQ : WATERBEHANDELING
Ik heb een probleem met de waterbehandeling van mijn zwembad, wat nu?

We hebben op onze website (ook in dit FAQ gedeelte) en dit onder het hoofdmenu oplossen van 'storingen en problemen' een hoofdstuk gewijd met de vaakst voorkomende problemen die je kan tegen komen m.b.t. zwembadwaterbehandeling en de daarbij horende oplossingen. Klik hier om naar dit menu te gaan.

Kijk dus even snel de vaak gestelde vragen hierover na en je vindt vast een oplossing terug voor je probleem!

Heb je hierover nog vragen, contacteer dan onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.


Directe link voor deze vraag
Welk water mag ik gebruiken voor mijn zwembad?

Gebruik voor je zwembad enkel puur leidingwater; nooit zacht water, bronwater, putwater e.d.

Zacht water

Zacht water is niet geschikt omdat een waterverzachter de bicarbonaathardheid (synoniem hiervan: Totale Alkaliniteit of TA-waarde) verwijdert uit het zwembadwater; deze is essentieel voor een stabiele pH waarde. Heb je al een waterverzachter of denk je eraan deze aan te kopen? Laat dan zeker een bypass maken voor het water dat je toevoegt aan je zwembad (zodat enkel dit water niet door de waterverzachter behandeld wordt).

Putwater of bronwater

Deze zijn niet geschikt omdat de kwaliteit ervan niet gegarandeerd constant is wat ongewenste neveneffecten kan geven die aanzienlijk duurdere gevolgen kunnen hebben dan het gebruik van leidingwater. Wanneer je gebruik maakt van een automatisch waterbehandelingssysteem voor chloor & pH is het niet zonder risico’s om met ander water dan leidingwater te werken. De chloorreferentie (zgn. Redox of ORP meting) is dan immers niet gegarandeerd stabiel.

Heb je hieromtrent nog vragen, contacteer dan onze klantendienst op het nr. 03/354 12 21.


Directe link voor deze vraag

Noppe Zwembaden: Partner van deze merken.

Copyright © Noppe Zwembaden 2020